win a ball from Bowling.com
Share to Facebook Share to Twitter Email This More...


Author Topic: Bowling Ball Concept (Read 1092 times)

AlonzoHarris

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1499
Bowling Ball Concept
on: March 12, 2018, 07:41:32 AM
Had a thought come to me. Quite confident manufactures facilities are not properly equipped to full fill this but follow me here as Storm/RG as the example.

Ordering sheet:
1. Choose Weight

2. Choose Coverstock
 - R2S Solid
 - R2S Pearl
 - R2S Hybrid
 - R3S...
 - Etc...

3. Choose Weightblock
 - Inverted Fe2
 - Centripetal
 - Etc....

4. Choose Colors (3 Max)

5. Choose Name & Font

6. Choose Logo

Essentially you get to build-a-bear your bowling ball. They could grey out certain options based on other choices as well if they feel like the combination would give a bad look for the company in ball names or cover/core combos.
Prospect Rotation ('18-'19 Season):
No Rules Pearl
Phaze II
Intense Fire
Marvel Pearl
IQ Tour Solid
Hy-Road Pearl

milorafferty

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 10085
  • Seitan Worshipper
Re: Bowling Ball Concept
Reply #16 on: March 12, 2018, 06:48:03 PM

Totally get it. Production nightmare.

Would require new machinery that has the ability to adapt quickly to new input. Something that in a sense works like the touch screen soda machines Coke or whomever put out. More advance to where orders are uploaded into the machine from a management system. The machine then would pull from the pre-loaded materials - changing for each order. You could even set it to queue up orders for a set amount of hours, organize them by similar core or coverstock and then send them through the process. Just rambling at this point but if the industry had the money of the NFL this could be done haha.



Maybe not for everyone, but probably so for Storm, Ebonite and Brunswick. Some of the smaller companies might be able to pull it off.


Several years ago when the REAL Lane Masters was still in business, it was pretty easy to make just one ball that was a different color and/or cover/core on their production line. But then they didn't have an automated production line, those balls actually were made "by hand". Not quite one at a time, but each ball was made individually.


The difference in per unit cost for the LM facility would have been drastically less than for the big companies.


"If guns kill people, do pencils misspell words?"

"If you don't stand for our flag, then don't expect me to give a damn about your feelings."

Walking E

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1990
Re: Bowling Ball Concept
Reply #17 on: March 12, 2018, 07:00:17 PM
"WHAT DO YOU MEAN I CAN'T PUT A NAKED LADY PICTURE ON THE BALL???"  :o

lilpossum1

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 948
Re: Bowling Ball Concept
Reply #18 on: March 12, 2018, 08:44:39 PM
"WHAT DO YOU MEAN I CAN'T PUT A NAKED LADY PICTURE ON THE BALL???"  :o

If Brunswick could use the Brute logo  which occasionally ended up on a ball rack upside down, you can use that logo.

HackJandy

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1367
  • Less is more. Hard lesson to learn.
Re: Bowling Ball Concept
Reply #19 on: March 12, 2018, 09:17:28 PM
Not quite naked but Legends Yeah Baby Sinful pushes the limit with both its graphics and that umm interesting core.
Just a ball junkie house hack on staff with and representing no one but myself.

Walking E

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1990
Re: Bowling Ball Concept
Reply #20 on: March 13, 2018, 12:36:13 AM
Not quite naked but Legends Yeah Baby Sinful pushes the limit with both its graphics and that umm interesting core.

Hmmm, that's an idea - the HOURGLASS FIGURE core!!! I'm surprised that Banger Bowling didn't already come out with this.

n00dlejester

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3046
  • The Dude Abides
Re: Bowling Ball Concept
Reply #21 on: March 13, 2018, 11:14:49 AM
Not quite naked but Legends Yeah Baby Sinful pushes the limit with both its graphics and that umm interesting core.

I had to research this - it's amazing, lol
"This is not 'Nam. This is bowling. There are rules."

HackJandy

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1367
  • Less is more. Hard lesson to learn.
Re: Bowling Ball Concept
Reply #22 on: March 13, 2018, 10:48:20 PM
Not quite naked but Legends Yeah Baby Sinful pushes the limit with both its graphics and that umm interesting core.

I had to research this - it's amazing, lol

Yeah lol.  Legends/Lane Masters has been on my radar due to my love of 2 piece bowling balls (which majority of their line up is) but just never pulled the trigger on any of their stuff.  Got some unique interesting pieces for sure.
Just a ball junkie house hack on staff with and representing no one but myself.